Hyran måste betalas i tid varje månad. Den ska vara oss tillhanda senast den sista vardagen i månaden. Skulle du få problem och inte kan betala din hyra i tid så hör av dig till oss omgående. Kanske behöver du bara skjuta på betalningen ett par dagar eller om det är riktig ”kris” så går det att göra upp en avbetalningsplan.
Vi skickar inga påminnelser om betalning utan din obetalda hyresfaktura går direkt till inkasso. Går den till inkasso drar du på dig en del onödiga kostnader och en obetald hyra kan i slutändan innebära att du måste flytta från din lägenhet.
Här nedan kan du se vilka olika sätt du kan betala din hyra på;
Autogiro:
Det första du behöver göra är att fylla i en blankett ”autogiroanmälan”. Skriv ut den (se längst ner på denna sidan) eller så kontaktar du oss så skickar vi ut den till dig. När vi fått tillbaka den från dig så skickar vi uppgifterna till din bank. Därefter får du ett brev av oss om att ditt autogiro har börjat gälla. När du har autogiro så får du ingen pappersfaktura varje månad utan endast när det varit någon ändring på din hyresfaktura, t ex vid hyreshöjning. Vill du sluta att betala via autogiro kontaktar du oss eller din bank.
E-faktura
Vill du att din hyresfaktura ska komma direkt till din internetbank? Då ska du välja e-faktura. Detta gör du när du är inne i din internetbank. Du söker upp ”e-faktura” och sedan Göingehem. När du valt att ha e-faktura från oss i internetbanken får vi ett meddelande från banken. Enkelt och smidigt och du gör en miljöinsats när vi slipper skriva ut din faktura. Det går bra att ha både e-faktura och autogiro samtidigt. Vill du inte ha e-faktura längre ”klickar du bort oss” i din internetbank.
Pappersfaktura
Om du väljer pappersfaktura, skickas den hem till dig med posten varje månad och kostar 50 kronor i fakturaavgift. Avgiften läggs på din hyresfaktura. Väljer du att få den via e-post är det kostnadsfritt.
Har du frågor? Ring vår Joel Kronholm på 044-775 25 02 så hjälper han dig!
Länk till blankett för autogiroanmälan
|