Betala hyran

 

Hyran måste betalas i tid varje månad. Den ska vara oss tillhanda senast den sista vardagen i månaden. Skulle du få problem och inte kan betala din hyra i tid så hör av dig till oss omgående.  Kanske behöver du bara skjuta på betalningen ett par dagar eller om det är riktig ”kris” så går det att göra upp en avbetalningsplan. 

Här nedan kan du se vilka olika sätt du kan betala din hyra på;

Autogiro:

Det första du behöver göra är att fylla i en blankett ”autogiroanmälan”. Skriv ut den (se längst ner på denna sidan) eller så kontaktar du oss så skickar vi ut den till dig. När vi fått tillbaka den från dig så skickar vi uppgifterna till din bank. Därefter får du ett brev av oss om att ditt autogiro har börjat gälla. När du har autogiro så får du ingen pappersfaktura varje månad utan endast när det varit någon ändring på din hyresfaktura, t ex vid hyreshöjning.  Vill du sluta att betala via autogiro kontaktar du oss eller din bank.

E-faktura

Vill du att din hyresfaktura ska komma direkt till din internetbank? Då ska du välja e-faktura. Detta gör du när du är inne i din internetbank. Du söker upp ”e-faktura” och sedan Göingehem. När du valt att ha e-faktura från oss i internetbanken så får vi ett meddelande från banken.  Enkelt och smidigt och du gör en miljöinsats när vi slipper skriva ut din faktura.  Det går bra att ha både e-faktura och autogiro samtidigt.  Vill du inte ha e-faktura längre ”klickar du bort oss” i din internetbank.

Pappersfaktura

Väljer du att ha pappersfaktura så skickas fakturan med post hem till dig varje månad. Då väljer du själv hur du betalar in din hyra till oss. Har du en mailadress kan vi även skicka till den.

 

Har du frågor? Ring vår Ingrid Svenle på 044-775 25 06 så hjälper hon dig!

Blankett autogiroanmälan